Spierziekten Nederland

Spierziekten Nederland

Nieuw bericht Zoeken
in Spierziekten Nederland

Toiletrolhouder eenhandig bedienen# slim hulpje

Met één hand een stuk van de toiletrol afscheuren, is lang niet makkelijk. Als de andere hand het niet 'doet', of als je die nodig hebt om te steunen, is het een heel getob. Bij dit…

Zenuwpijn bovenbeen

Hallo allemaal, ik ben Merel, 53 jaar, en sinds 2018 de diagnose HMSN type 1.Ook heb ik scoliose. Gelukkig heb ik nog geen ernstige klachten, maar wel wat kleine dingen zoals verminderd evenwicht,…

droge mond 's nachts, speekselvloed overdag

Wie kent dit verschijnsel en wat kun je eraan doen.? Ik word 's nachts verschillende keren wakker van een heel droge mond. Mijn tong zit aan mijn verhemelte geplakt en lippen zijn gort en gort droog,…

Vervoer naar vaccinatielocatie wordt niet vergoed door zorgverzekeraars

ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld met de vraag of het vervoer vanaf huis naar op de vaccinatielocatie vergoed wordt. Helaas worden de kosten van het vervoer in dit geval niet vergoed. De vaccinaties…

Bewoners gezocht voor Mindset Wonen in Nijmegen

Hallo allemaal, Ik ben Maaike, 29 jaar en ga ik dit jaar voor het eerst op mijzelf wonen bij Mindset Wonen: een uniek bewonersinitiatief vóór en dóór (jong)volwassenen…

Wat wil je weten over fysiotherapie?

Op onze website plaatsen we graag meer algemene informatie over fysiotherapie bij spierziekten. Welke informatie mag zeker niet ontbreken over dit onderwerp? Wat wil je er absoluut over weten? We…

Onbekende spierziekte

Hoi! Ik ben Shenna-lynn, 15 jaar. De reden dat ik dit bericht schrijf is omdat wij al mijn hele leven bezig ben met uitzoeken wat ik heb en mijn laatste DNA test nergens op uit kwam en ik hoop dat…

Website

Hallo ik ben Nicole en heb CIAP en DVN. Sinds kort schrijf ik columns over mijn ziekteproces. en misschien vinden jullie het leuk om mee te lezen. Hieronder een klein stukje van mijn laatste…

Aanmelden vaccinatie

Hoge cholesterol

Ik heb de spierziekte HMSN type x Heeft iemand hier ervaring met de medicijnen voor hoge cholesterol zoals ezetemibe ? ik heb hiervoor statins gekregen waar ik vreselijk last hebt gehad van mijn…

Spierscheuringen, symptoom van een ziekte?

Hoi, binnen een maand heb ik een zweepslag in mijn kuit en nu een spierschuering vanuit mijn mijn vinger- in onderarm. De zweepslag was totaal zonder overbelasting, gewoon in een hele rustige…

HMSN ASTMA APNEU en VACCINATIE

Beste mede-lotgenoten, ik begin wat ongerust te raken nu de berichten ook via dit forum je om de spreekwoordelijke oren vliegen van oproepen voor vaccinatie. Het is uiteraard niet altijd duidelijk…

verwarring

ik was door de neuroloog uit het diak door verwezen naar het umc, prima. maar de afsraak was dat ik bij haar terug zou komen.de neuroloog van het umc had dat niet begrepen. toen ik hem er naar vroeg…

Jouw sport in Contact?

Voor de rubriek 'Dit is mijn sport' in ons ledenblad Contact zijn we op zoek naar leden die het leuk vinden om iets te vertellen over hun sport. Hoe blijf je fit? Waarom is juist deze sport zo leuk?…

Ik ben radeloos...

Beste leden, Ik heb een vraag.. 1.5 jaar geleden opgrnomen geweest met myelitis... oorzaak onbekend. Niet meer kunnen lopen en plassen. Neuroloog heeft oligoclonale bamden gevonden, geen…

Cytoplasmatische lichaampjes

De uitslag van mijn spierbiopt staat sinds vandaag online. Conclusie: Een enkele vezel met cytoplasmatische lichaampjes, betekenis hiervan blijft onduidelijk. Heeft iemand van jullie deze conclusie…

Syntomen spierziekte

Hoi iedereen, Ik loop al een tijdje met klachten met kleine spiertrekkingen. Het begon in mijn voet en ging beetje over in kuit. En zijn niet heel heftiger geworden, maar voel ze soms nog wel…

WMO; ZIN & PGB-combi mogelijk?

Hoi allen, Ik heb anderhalf jaar geleden bij de Gemeente de huishoudelijke hulp, de verbouwing, de taxi en dagbesteding geregeld, alles onder de paraplu van WMO, met ZIN. Die dagbesteding heb ik een…

Spierziekte

Goede middag allen, Ik ben nieuw op dit forum en ben benieuwd of er mensen zijn de het syndroom van LEMS hebben zoals ik. Sinds Januari 2021 weet ik dat ik het syndroom van LEMS heb en hoe daar mee…

IBM.Myositis

goedenavond. van de week kreeg ik eindelijk de uitslag van alle onderzoeken het bleek 95%  IBM.te zijn. maandag wordt ik weer gebeld of ze niets over net hoofd hebben gezien. heb eigenlijk…